جشن میلاد امام عصر(عج) در مركز اسلامی انگلیس برگزار شد
نوشته شده توسط : ipxrxt

به گزارش ایرنا، همزمان با فرارسیدن نیمه شعبان، مركز اسلامی انگلیس ویژه برنامه های متعددی را به زبان های فارسی، عربی، اردو و انگلیسی برای عاشقان و منتظران امام عصر (عج) تدارك دیده بود كه شركت كنندگان در آن همراه با سایر شیعیان جهان این مناسبت فرخنده را جشن گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس در مراسم جشن فارسی زبانان كه شب گذشته برگزار شد، عید سعید نیمه شعبان را به خاتم الاوصیا امام زمان (عج) و همه مستضعفان و محرومان، رنج كشیدگان در انتظار عدالت و دادگری و همه مسلمانان جهان بویژه شیعیان و منتظران واقعی آن حضرت تبریك وتهنیت گفت و تاكید كرد: جهان در انتظار عدالت و عدالت در انتظار مهدی (عج) است.

وی با تاكید بر اینكه انتظار بر آمدن انسانی عدالت گستر و درمان بخش آلام و رنجهای بشری، نیاز حقیقی بشر امروز است، مهدی موعود (عج) را كه همه جهانیان در انتظار او بسر می برند؛ میراث بر همه پیامبران و اولیاء الهی و پیامبر اكرم(ص) و ائمه هدی علیهم السلام توصیف كرد.

رییس مركز اسلامی انگلیس با طرح اهمیت اعتقاد به منجی در همه مكاتب و ادیان الهی، به وجود نزدیك به 2500 روایت از زبان پیامبر اكرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مبنی بر اینكه روزی جهان بوسیله حجت حق ولی الله الاعظم، مهدی موعود، از عدل و داد لبریز خواهد شد، اشاره كرد و گفت: فلسفه انتظار ظهور و مسائل مختلف از نظر كلامی و فقهی و عرفانی در خصوص امام زمان و آینده بشریت، مساله ای است كه برای جهان بشریت مطرح است.

'وظیفه ما مسلمانان در عصر غیبت آن حضرت، این است كه امام خود را بدرستی بشناسیم و نسبت به او معرفت و آگاهی كامل داشته باشیم و همه رفتارها و كردارها و عبادات ما نیز تاثیر پذیر از شناخت عمیق تر و ارزشمندتر از امام زمان مان باشد.'

وی افزود: خدای متعال اراده فرموده تا او غایب باشد و سّر این غیبت نیز تنها نزد اوست. ما مسلمین در عصر غیبت باید امام زمان خود را حاضر و ناظر ببینیم و بیندیشیم كه برای نمونه اگر در زمان امیر المومنین زندگی می كردیم، چگونه رفتار می نمودیم. در عصر غیبت هرچند كه دسترسی به امام خود نداریم تا مستقیم از او بپرسیم و اطاعت كنیم ولی در این عصر كتاب الهی قرآن، احادیث فراوان نبوی و روایات متعدد و حضور عالمان و فقهای زیادی را داریم كه راهنما و هدایتگر انسانها هستند. و همه اینها امتحانی است الهی برای انسانهای عصرهای متفاوت تا او ما را بیازماید كه ما مطیع خدا و رسول خدا و ائمه هدی و امام زمان خود هستیم یا نه؟

حجت الاسلام والمسلمین معزی تاكید كرد: این امتحانات وسیله ای برای تكامل و رشد و سازندگی بشریت است و انسانهای والا و اولیاء الهی در همین عرصه زندگی رشد یافته و تكامل پیدا كرده اند و در عصر غیبت و عرصه زندگی باید دید كه انسانها، تلاشگر واقعی كدام میدان هستند.

رییس مركز اسلامی انگلیس با تاكید بر اینكه برای امام شناسان ومنتظران واقعی؛ حضور و غیبت امامشان تفاوتی نمی كند و به وظیفه دینی خود عمل می نمایند و به خدا شرك نمی ورزند و منتظر برقراری عدالت در سراسر جهان هستند و برای زمینه سازی آن تلاش و مجاهدت می كنند، افزود: اگر روزی نیز فرارسد كه مهدی موعود منتظران را از انتظار درآورد، همچنان به تكلیف و وظایف خود عمل خواهند كرد و در اطاعت از پیشوای خود گام برخواهند داشت، زیرا منتظران واقعی در عصر غیبت نیز تلاش می كنند تا جهان از ظلم و تعدّی پاك شود و انسانها اخلاقی پیدا كنند تا جز خدا را نپرستند و زمینه ساز ظهور امام زمان خود باشند، چرا كه تا زمینه و امكان ظهور در این دنیا فراهم نشود، ظهور مهدی موعود حادث نخواهد شد.

وی گفت: زمان ظهور حضرت مهدی (عج) سّری نزد خدای متعال است و جز او كسی نمی داند و حتی آن حضرت نیز در انتظار امر الهی است. كسانی كه با طرح سخنانی وقت ظهور آن حضرت را بیان می كنند یا نادان هستند و یا گمراه و دروغی بیش نمی گویند و طرح هرگونه مساله ای خارج از اندیشه و تفكر اسلامی و مبتنی بر خرافات، صحیح نیست و همه مومنان باید بیاندیشند كه تمامی دریافتها باید برپایه ربوبیّت حق تعالی باشد و او است كه قادر و آگاه به همه امور است.

حجت الاسلام والمسلمین معزی در پایان سخنان خود با اشاره به اینكه منتظران واقعی دعوتگران به دین خدا هستند، اظهار داشت: تبلیغ دین فقط منحصر به روحانیون و مبلغین دینی نیست بلكه هر مسلمانی باید یك مبلّغ برای دین خدا و دعوتگر دیگران با استدلال و برهان به سوی حق و تبیین كننده معارف وارزشها و حقایق دین اسلام بویژه تشیّع و زیبایی های زندگی ائمه اطهار به عنوان الگوهای واقعی انسانها باشد. چون اگر انسانها بخوبی معارف دین ما را بشناسند بدنبال آن خواهند آمد. مذهب ما مذهب اخلاق، عدالت، خدمت به خلق، ایثار و مشوّق كسب علم و دانش و تلاش و فعالیت در راه خدا و حق است.

در ادامه مراسم جشن میلاد امام عصر در مركز اسلامی انگلیس، برنامه های متنوعی از قبیل قرائت شعر و دكلمه در مدح ساحت مبارك ولی عصر(ع) و امام منتظران، سرود و نماهنگهای زیبا به اجرا در آمد.

ابراز احساسات و عشق به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج) در قالب همخوانی دعای فرج امام زمان نیز از جلوه های دیگر مراسم جشن نیمه شعبان در سال جاری بود.

آخرین بخش این مراسم، مولودی خوانی و قرائت اشعاری توسط مداح اهل بیت عصمت و طهارت آقای مولایی بود كه به شادی و سرور حاضرین در مجلس افزود و پس از آن نماز مغرب و عشا به امامت حجت الاسلام والمسلمین معزی رییس مركز اسلامی انگلیس اقامه شد.

همچنین به میمنت و مباركی میلاد حضرت ولی عصر (عج)، به قید قرعه دو عدد سكه طلای بهار آزادی كه توسط یكی از خیرین اختصاص یافته بود، به حاضران در مجلس اهدا شد.

اروپام**345





:: برچسب‌ها: کلیسا ,
:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: